Archiwalne forum klanu The o2

Posty z lat 2011-2012


#1 2011-07-28 15:47:02

Kies

Szeregowy

Zarejestrowany: 2011-07-18
Posty: 1
Punktów :   

Podręcznik by Kiesman

Podręcznik : Shogun 2 Total War (nie jest na razie kompletny jutro dokoncze)
1.Jednostki:
a)piechota z Yari(samuraje i ashigaru) jednostki bardzo dobre w walce z jazda, samuraje dodatkowo posiadają całkiem pokaźna premie szarży. Ashigaru są względnie słabi w starciu wręcz z piechota, mogą formować mur yari skuteczny przeciw kawalerii ,dobrzy przy osłanianiu łuczników podczas starcia piechoty gdy samuraje walczą wręcz na linii frontu.
b)piechota z katanami(ashigaru i samuraje) bardzo dobre jednostki w walce wręcz, pokonują bez trudu yari i naginaty lecz są wrażliwi na ataki ciężkiej kawalerii jak jazda z katanami i wielka gwardia. Dobrze prowadzą atak na pozycje wroga, całkiem przyzwoita szarża. Ashigaru maja słabsze morale przez co nie polecam ustawiania ich jako czoło armii a raczej jako wsparcie.
c)piechota z naginatami(mnisi i samuraje)jednostki uniwersalne radzące sobie dobrze z katanami i jazda. Świetni w obronie pozycji i osłanianiu flanek. Mnisi mogą wykorzystać okrzyk bojowy który demoralizuje przeciwników co jest bardzo pomocne w przełamywaniu szeregów wroga lub załamania natarcia. Słabi w ataku i szarzy.
d)piechota z nodachi(samuraje)świetna jednostka szturmowa, ogromna premia szarzy i okrzyk banzai który uniemożliwia załamanie ataku. Są jednak słabi w starciu wręcz z piechota i konnica. Dobrzy przy załamywaniu szeregów ashigaru.
e)piechota z łukami(ashigaru ,mnisi, samuraje) dobre oddziały wsparcia i obrony. Mnisi i samuraje mogą strzelać ognistymi strzałami które zadają zwiększone obrażenia i mogą podpalać budynki co ważne jest w oblężeniach. Ważne by przed użyciem ustawić ich w formacje luźna by zredukować straty przy ostrzale wrogich jednostek. Należy ich chronić przed jazda, najlepiej przy pomocy piechoty z yari lub naginatami. Ważne jednostki w bitwie.
f)piechota z rusznicami(ashigaru, samuraje i mnisi) świetne oddziały do osłabiania szeregów wroga przed starciem. Maja mniejszy zasięg od łuczników wiec trzeba ich osłaniać łucznikami i włóczniami by bezpiecznie i  bez ogromnych strat mogli oddać kilka salw. Świetnie osłabiają morale wroga i załamują natarcia, lecz wolna przeładowują. Mnisi mają możliwość wykorzystania umiejętności maksymalny zasięg(beznadziejne gdyż zwykle nawet 1 przeciwnik nie pada ,szkoda przeładowania). Przed walka należy ustawić ich w jak najdłuższym szeregu(strzela tylko 1 szereg), należy uważać by nie strzelać w plecy swoim kolegom. Nieużyteczni w pofalowanym terenie.
g)Jazda(katany i yari, wielka gwardia, łuki) szybka i mobilna, świetna do wybijania łuczników i generałów. Ważne by w wypadku starcia uważać by przeciwnik nie doszedł do nich z włóczniami. Lekka jazda jest dobra na łuczników i generałów. Jazda z yari sprawdza się przy szarzy na łuczników, katany(są słabi w walce wręcz, najlepsi są do przełamywania jednostek) i generałów, maja całkiem spora premie w walce z jazda. Jazda z katanami świetnie unieszkodliwia łuczników(średnią szarże rekompensują atakiem wręcz) słaba w walce z jazdą. Wielka gwardia daje sobie rade z każdym z wyjątkiem włóczników, najsilniejsza jazda w grze, potężna przy walce wręcz i frontalnym ataku z piechota. Łucznicy konni są dobrzy jako harcownicy, przydatni przy wciąganiu w pułapki.
h)Inne(mangonele, armaty, miotacze bomb i ninja kisho) machiny dobrze dadzą sobie rade żołnierzami i budynkami. Mangonele są mało celne ale zabijają więcej ludzi 1 pociskiem(leprze przeciw jednostkom) natomiast armaty sa bardziej celne lecz zadają mniejsze obrażenia jednostkom 1 pociskiem(leprze na budynki). Miotacze bomb dobre sobie radzą przy niszczeniu budynków i rozbijania szeregów wroga(uwaga maja mały zasięg i mogą uszkodzić twoich żołnierzy). Ninja kisho są dobrzy przy zastawianiu zasadzek i niszczeniu poszczególnych celów(maja mała ilość bomb która obrzucają przeciwnika zadając spore straty)wymiękają przy silniejszych jednostkach do walki wrecz.

2. Generał(avatar) jest jedyna postacią której umiejętności wybierasz od podstaw. Punkty umiejętności dostajesz za otrzymanie następnej gwiazdki. Można je zmieniać za 3 żetony rodowe . Możesz stworzyć łucznika, szermierza, dowódcę i sprawnego fizycznie. Każda klasa ma wady i zalety. Najlepiej jednak ukierunkować  się na dana umiejętność.
-łucznik(możliwość nękania psychicznego nieprzyjaciela zarówno jego ludzi jak jego samego przed monitorem ,zabawa w harcownika i zabijania obcego generała na  4 salwy w szczycie umiejętności, słaby przeciw kawalerii przeciwnika, trzeba na niego uważać).
-dowódca(oddziały pod jego komendą maja premie do morale i współczynników, daje przewagę w starciu wręcz jednostek i zapewnia prawie niezłomność jednostek, słaby w walce wręcz i po straceniu
go możliwa jest katastrofa)
-sprawny fizycznie(trudny do zabicia ma dodatkowe punkty zdrowia, trudniej go zabić, lepiej zmusić do ucieczki)
-szermierz(można wówczas walczyć nim jak jednostka ciężkiej kawalerii lecz ostrożnie by nie utracił życia, trudny do zabicia czuły na łuczników).

Komentarz ode mnie: sam używam łucznika i sprawdza się świetnie(czyszczą zawsze po  5 krotność swojej liczby).Polecam łucznika i dowódcę gdyż ten potrafi zapewnić nieuległość i łatwo się nim gra.

3. Morale- ważna o ile nie najważniejsza cześć shoguna. Świetnie działająca i zaprogramowana. Ważna w czasie prowadzenia bitwy. Jednostki możemy podzielić na te z morale wyższym jak np. mnisi i samurajowie i niższym czyli ashigaru. Należy wówczas te słabsze jednostki używać jako wsparcia dla tych silniejszych.
Morale:
a)Wzrasta gdy:  przychodzą posiłki, generał podjedzie bliżej lub ich zachęci, oddziały wroga zaczną uciekać.
b)Maleje gdy: wróg ma przewagę siły i liczby, generał przeraza okoliczne jednostki, zostaną użyte odpowiednie umiejętności, oddział poniósł ciężkie straty, oddział jest przemęczony,  armia jest w ucieczce lub wybita.

Morale może być na różnych poziomach:
a)ochoczy(największe)
b)spokojny(wysokie)
c)pewni siebie(średnie)
d)chwiejni(niskie, możliwa ucieczka, należy taki oddział zachęcić lub dać mu posiłki)
e)załamani(ucieczka z pola walki, podczas niej ponoszą ciężkie straty lecz potem się zatrzymają)
f)zdruzgotani(uciekają w rozsypce bez możliwości zatrzymania)

Uwaga: Należy zawsze zapobiegać ucieczce gdyż wówczas możliwa będzie reakcja łańcuchowa i wszyscy wpadną w panikę a to oznacza porażkę.

4.Teren- ważny z powodu wskaźnika zmęczenia jednostek i możliwości jaka daje szarża. Wzgórze daje premie do obrony i zapewnia ze szarża wrogów będzie bardzo słaba. W walce dużych różnic to nie daje. Dodatkowo jednostki atakujące są zwykle bardziej zmęczone od obrońców z oczywistych przyczyn. Można zastosować  tutaj ustawianie wielu szeregów rusznic za sobą co zapewnia ogromny ogień zaporowy przeciw atakującym, zawsze można mieć kilka oddziałów szturmowców i kazać im zrobić szarże na atakujących na dole i dać czas na ostrzał strzelcom.

Jak gdzieś znajdziecie błedy to dajcie znac w tym temacie i komentujcie, zezwalam na kopiowanie ale prosze o podpisanie wypowiedzi nickiem kiesman.

Offline

 

#2 2011-07-28 16:33:51

Sunsho

Sierżant

Zarejestrowany: 2011-04-10
Posty: 27
Punktów :   

Re: Podręcznik by Kiesman

Superrrrrrr Poradnik daje 1000000000000000/10


http://badges.steamprofile.com/profile/extended/steam/76561198029976525.png
Każdy powinien być gotowy zginąć za Ojczyznę.

Offline

 

#3 2011-07-30 21:10:59

 Jacobs

Headadmin

Skąd: Stalowa Wola
Zarejestrowany: 2010-06-26
Posty: 91
Punktów :   -1 
WWW

Re: Podręcznik by Kiesman

Bardzo fajny poradnik 10/10


http://badges.steamprofile.com/profile/extended/steam/76561198011164570.png

Offline

 

#4 2011-10-19 19:43:34

Sunsho

Sierżant

Zarejestrowany: 2011-04-10
Posty: 27
Punktów :   

Re: Podręcznik by Kiesman

A moze dopisz do Ashigaru ze warto ich ustawic w 1 szeregu wezma na siebie szarze wroga oraz go troche przystopuja zadaja mu staraty(moze male ale zawsze)


http://badges.steamprofile.com/profile/extended/steam/76561198029976525.png
Każdy powinien być gotowy zginąć za Ojczyznę.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kanter-strajk.pun.pl www.ewa-farna.pun.pl www.bogowieolimpu.pun.pl www.burningelitelegion.pun.pl www.garadera.pun.pl